چطوری میشه

5 مهارت توسعه دهنده وردپرس برای مبتدیان

5 مهارت توسعه دهنده وردپرس برای مبتدیان

همیشه کسی در بازار وجود دارد که به دنبال شخصی با مجموعه مهارت های توسعه دهنده وردپرس باشد. اما، حقیقت این است که برای انجام وردپرس به سختی باید یک توسعه دهنده باشید. شما می‌پرسید که چرا ما این مهارت‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، وردپرس ممکن است به شما کمک کند بسته به نیاز مشتریان یا نوع پروژه‌هایی که می‌خواهند انجام دهید، شناسایی کنید که چه مهارت‌های توسعه‌دهنده مورد نیاز است. همچنین شما را مجبور می‌کند سریع‌تر یاد بگیرید زیرا رقابت شدید است و همیشه برای به پایان رساندن کارها به چیزهای جدید نیاز دارید.

همچنین، هنگام رقابت با مبتدیان، قیمت خدمات شما بسیار پایین است. با این حال، هنگامی که به ده درصد از توسعه دهندگان بسیار ماهر رسیدید، می توانید پول خوبی دریافت کنید. برخی از توسعه دهندگان وردپرس می توانند ده ها هزار دلار یا بیشتر برای وب سایت های وردپرس دریافت کنند.

در این پست، پنج مهارت برنامه‌نویس را به شما آموزش می‌دهیم که به شما کمک می‌کند به 10 درصد توسعه‌دهندگان بسیار ماهر بپیوندید.

1. CSS و HTML

HTML و CSS زبان‌های اصلی مرورگر هستند که فایل‌ها و سایر داده‌های موجود در اینترنت و سایر شبکه‌ها را نمایش می‌دهند. آنها تمام سبک های بصری جلویی را که کاربر هنگام بازدید از یک وب سایت می بیند، کنترل می کنند. یادگیری زبان های CSS و HTML گام اولیه برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب است.

HTML و CSS مهارت های توسعه دهنده قوی هستند که زمانی تنها ابزارهای موجود برای توسعه وب سایت ها بودند. هنوز هم می توانید از آنها برای ایجاد وب سایت های پاسخگو و سایر رسانه های دیجیتالی خیره کننده استفاده کنید. همچنین، افرادی وجود دارند که آماده اند برای این مهارت به شما پول بدهند.

در هفته های اولیه یادگیری HTML و CSS، همه چیز ممکن است آسان و لذت بخش به نظر برسد. تا زمانی که به دیوار برخورد کنی برای یادگیری این مهارت ها، به چیزی بیش از دنبال کردن آموزش ها و دستورالعمل های اولیه نیاز دارید. شما باید همه چیزهایی را که یاد گرفته اید در عمل به کار ببندید و چیزهایی بسازید. همچنین، باید در یادگیری خود ثبات داشته باشید.

با این حال، برای یادگیری اصول اولیه، می توانید با منابع یادگیری رایگان مانند SoloLearn، edX، exercism و freeCodeCamp شروع کنید. به عنوان مثال، کمپ کد رایگان، وب سایتی است که در آن می توانید همه چیز را در مورد توسعه وب به صورت رایگان یاد بگیرید. این یک دوره طراحی وب پاسخگو با چندین درس عالی رایگان برای شروع شما دارد.

برای تکمیل آموزش ها باید دستورالعمل های ساده ای را دنبال کنید، مانند تغییر رنگ یک عنصر یا تغییر پس زمینه. بهتر است این مراحل کوچک را تکرار کنید تا همه چیز را حل کنید.

Free Code Camp

کمپ رایگان کد برای یادگیری اصول شگفت انگیز است. با این حال، فاقد تجسم است. این نشان می دهد که چگونه موارد خاص باید در یک پروژه پیاده سازی شوند. بنابراین، ممکن است کلاس‌های پولی یا رایگان را جستجو کنید که به شما نشان می‌دهند چگونه یک وب‌سایت واقعی را از ابتدا طراحی کنید و تجسم کنید که چگونه همه چیز را می‌توان ساختار داد. همچنین، به دنبال کلاس‌هایی باشید که نحوه ترکیب HTML و CSS را برای ساخت محصول نهایی نشان می‌دهند.

علاوه بر این، ممکن است خدماتی را ارائه دهید که به این مهارت‌ها نیاز دارند، مانند ایجاد قالب‌های ایمیل سفارشی یا فرم‌های وب، مدیریت یک وب‌سایت، ایجاد سفارشی‌سازی برای وب‌سایت‌های وردپرس، و غیره. همچنین یادگیری نحوه توجه دقیق به جزئیات بسیار مهم است.

2. جاوا اسکریپت

افزودن جاوا اسکریپت به مهارت‌های HTML و CSS به شما کمک می‌کند تا عملکرد بخش‌های مختلف وب‌سایت را بهتر کنترل کنید، و امکان تعامل بسیار بیشتر در وب‌سایت‌ها را فراهم می‌کند. اگر جاوا اسکریپت را به اندازه کافی خوب می دانید، می توانید به راحتی چارچوب ها را تعویض کنید و گزینه های بسیار بیشتری برای کار به عنوان یک توسعه دهنده فرانت اند خواهید داشت.

با این حال، می‌خواهید روی اصول اصلی جاوا اسکریپت تمرکز کنید، مانند JSX، وعده‌ها، درخواست‌های HTTP و عملیات آرایه‌ای با مرتبه بالا. شما باید تفاوت بین جاوا اسکریپت معمولی وانیلی و آنچه که بخشی از یک چارچوب است را تشخیص دهید. باید بدانید که آرایه های مرتبه بالا چگونه هنگام دستکاری داده ها عمل می کنند.

می‌توانید چگونه بهتر بنویسید، کد جاوا اسکریپت را از طریق دوره‌های آموزشی، کتاب‌ها، جلسات و رویدادهای شبکه‌ای که خود هدایت می‌شوند، پاک کنید تا بهترین تمرین جاوا اسکریپت را به دست آورید. البته، شروع پروژه شما موثرترین راه برای یادگیری است.

یادگیری مداوم جاوا اسکریپت بسیار مهم است، به خصوص به این دلیل که همیشه در حال تکامل است و ویژگی های جدیدی اضافه می کند. شما می خواهید در بالای آن باقی بمانید.

3. Github و Bitbucket

میزبانی کد شما جزء مهمی از کارایی و بهره وری فرآیند پروژه شما است. . Bitbucket و GitHub میزبان پلتفرم هایی هستند که مخازن عمومی و خصوصی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. آنها همچنین شامل میزبانی کد، ردیاب مسئله، تابلوی پروژه، ساخت و ادغام مداوم، ویکی ها و موارد دیگر هستند. آنها بدون شک پرکاربردترین مخازن هستند.

به عنوان یک مبتدی، ممکن است تعجب کنید که در ابتدا از کدام پلتفرم مطالعه و استفاده کنید. از نظر عملکرد، این دو پلتفرم به طور مشابه کار می کنند. با این حال، تفاوت های کمی بین آنها وجود دارد. GitHub بر روی کد عمومی، همکاری و کنترل دسترسی تمرکز دارد. Bitbucket خصوصی است و عمدتاً توسط کاربران سازمانی و تجاری استفاده می شود. همچنین، Bitbucket به طور خاص برای تیم های متخصص و حرفه ای است.

شما ممکن است به دنبال مقایسه های Github VS Bitbucket بیشتری بگردید به شما کمک می کند تعیین کنید کدام یک برای موقعیت خاص شما بهترین است. مقایسه در این شکل، برای مثال، بر امنیت در هر دو سیستم.

Github VS Bitbucket

آنها مکانی را برای توسعه دهندگان فراهم می کنند تا تمام اسناد مربوط به پروژه خود را ذخیره کنند. آنها بر نحوه اندازه گیری، نظارت و مدیریت پروژه های خود تأثیر می گذارند. آنها همچنین بر توانایی شما برای همکاری با سایر اعضای تیم شما تأثیر می گذارند.

4. فتوشاپ

گاهی اوقات، نمی‌توانید از کار با گرافیک و سایر تصاویر اجتناب کنید. برخی از تصاویر نیاز به اصلاح دارند که فقط فتوشاپ یا برنامه های مبتنی بر شطرنجی مانند فتوشاپ می توانند آن را انجام دهند. بنابراین، بسته به پروژه، ممکن است به فتوشاپ به عنوان بخشی از فرآیند نیاز داشته باشید. این می تواند یک ابزار تکمیلی برای فرآیند برنامه نویسی شما باشد.

در واقع، فتوشاپ برای توسعه نیست. کدنویسی یا ویرایش متن نیست. اما دانستن فتوشاپ هنگام کار با دارایی‌ها، اصلاح موارد در حال حرکت و غیره به جای کدنویسی به شما کمک زیادی می‌کند. ممکن است لازم باشد که به طور مرتب الگوها را اضافه کنید، و فتوشاپ یک ابزار عالی برای کمک به شما در این زمینه است.

Photoshop

علاوه بر این، فتوشاپ به شما کمک می کند تا صفحات وب و برنامه های خود را با افزودن لمس های زیبایی شناسی جذاب تر کنید. خوشبختانه، دوره های زیادی برای توسعه دهندگانی که می خواهند نکات و تکنیک هایی را برای تکمیل مهارت های برنامه نویسی خود کسب کنند، در دسترس است.

5. مهارت های SEO

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو، فرآیند ساخت یا به‌روزرسانی یک وب‌سایت است تا Google بتواند آن را بهتر درک کند و در نتایج صفحه جستجو رتبه‌بندی بالاتری به آن بدهد. سئو را روشی برای تطبیق وب سایت با الگوریتم های گوگل در نظر بگیرید.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، هنگام کار بر روی وب‌سایت‌های مشتریان خود، باید اهداف سئو را در ذهن خود بسازید. شما می‌خواهید بر اساسی‌ترین تاکتیک‌ها، مانند افزودن متن جایگزین به عکس‌ها، ترکیب کلمات کلیدی مرتبط، استفاده از تگ‌های هدر H1 یا H2، و تگ های متا.

HTML شما باید برای دستگاه های مختلف قابل دسترسی باشد. با این حال، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت:

  • نشانی‌های اینترنتی کاربرپسند ایجاد کنید که مختصر، توصیفی و قابل درک باشد و شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد.
  • استفاده از فراداده. ربات‌ها می‌توانند از ابرداده‌هایی استفاده کنند که مستقیماً برای کاربر نهایی قابل مشاهده نیستند تا صفحه را درک کنند و ظاهر واقعی فهرست موتور جستجوی شما را ساختار دهند.
  • قطعه ویژه را فعال کنید. کد طرحواره را در وب سایت خود وارد کنید. این کد می تواند به گوگل کمک کند تا مشخص کند وب سایت شما چیست. Google ممکن است از داده های طرح برای ارائه نتایج گسترده تر و آموزنده تر در مورد شما در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کند. می‌تواند شامل داده‌های مرتبط مانند رتبه‌بندی، از جمله موارد دیگر باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت به سرعت بارگیری می شود. تجربه کاربر را بهبود می بخشد، که یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است.

درک بیشتر در مورد SEO بسیار مهم است زیرا برای کسب و کارها بسیار مهم است. به عنوان یک توسعه دهنده، تصویر برند شما را نیز بهبود می بخشد و به شما کمک می کند خدمات بهتری را به مشتریان وردپرس خود ارائه دهید..

در حال بسته شدن

به خاطر داشته باشید که توسعه یک مهارت به زمان و تعهد نیاز دارد. همچنین وقتی نوبت به یادگیری می رسد، هرگز دانش کافی نخواهید داشت. اینترنت در حال تکامل و توسعه است. از خود بپرسید که چه جور آدمی هستید: آیا شما یک فرد بصری، یک فرد تدارکاتی هستید؟ یا از آمار، رویه ها، اعداد یا طراحی لذت می برید؟ سپس تصمیم بگیرید که چه چیزی را باید یاد بگیرید و از کجا شروع کنید.

در صورتی که آن را از دست دادید، در اینجا یک یادآوری وجود دارد: برای توسعه وب سایت سه مرحله باید در نظر گرفته شود، که هر یک به مجموعه مهارت خاصی نیاز دارند.

  • برنامه‌نویس جلویی روی عناصر بصری وب کار می‌کند و به HTML CSS نیاز دارد. وقتی به تابلوهای شغلی می روید، بیشتر به دنبال مشاغل توسعه دهنده فرانت اند هستید که به دانستن HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیاز دارد.
  • توسعه‌دهنده Back-end مسئول عملکرد پشت صحنه وب‌سایت شما، مانند کلیک کردن برای باز کردن یک برگه جدید است. اینجاست که PHP به کار می‌رود.
  • یک توسعه‌دهنده فول استک می‌تواند قسمت جلویی و انتهایی وب‌سایت را کدنویسی کند.

نکته ای که در مورد وردپرس وجود دارد این است که مانع ورود نسبتاً کم است که هم یک مزیت و هم یک ضرر است. حتی اگر هنوز در حال یادگیری هستید، ممکن است بر اساس مهارت‌های توسعه‌دهنده‌ای که قبلاً دارید، شغلی پیدا کنید زیرا این بخش در حال گسترش است. این یک مزیت است زیرا می توانید خیلی سریع با تجربه کمی وارد آن شوید، اما همچنین یک نقطه ضعف است زیرا، خوب، ممکن است بدون هیچ مهارت پیشرفته ای برجسته نشوید زیرا هر کسی می تواند این کار را انجام دهد.

بنابراین، ادامه دهید و به یادگیری ادامه دهید. آسمان حد است در سفر وردپرس خود موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا